Kışı bitirdik.

Geçtiğimiz yılın Kasım ayında Gökova seyrinden gelip Glaros'u Gümbet'e bağladık. Bağlayış o bağlayış. O günden bu hafta sonuna kadar denize çıkamadık. Bunun en başta gelen nedeni bitirmekte olduğumuz kışın çok sert geçmesiydi. Hiç bu kadar fırtınalı, aşırı yağışlı kış yaşamadım Bodrum'da. Bir kaç gün hava izin verdiyse de o zamanlarda da benim işlerim nedeniyle çıkmamız mümkün olmadı. Ve ilginçtir ki, hafta sonlarının büyük çoğunluğu fırtınalara denk geldi. Her aşırı yağış sonrası Glaros'u kontrole gittim, her defasında bir yerlerden giren yağmur suyunu temizledim. Geçen yıllarda tuvaletteki lumbozu hafif aralık bırakırdım, bu da rutubeti önlemede çok işe yarardı. Bu kış ilk şiddetli yağmurdan sonra tuvalet zemininde biriken suyu görünce açık bırakmaktan vazgeçtim, bu da teknede epey rutubete neden oldu. Şu piyasada satılan nem alıcıları kullanıyorum, işe yarıyor ama içeri hava girmesi başkaydı tabii.

Batıdan gelen yağış...

... ve o anda doğuda gökyüzünün durumu

Sık sık Glaros'u kontrole gidiyordum. Bu da bir fırtına sonrası sakinlemiş havada kontrole giderken.

Hava izin vermeyince biz de Glaros'u özledikçe arada hem kontrol için hem özlem gidermek için gidip kalıyorduk. Bir keresinde öyle etkili keşişleme esiyordu ki, bizim koca, ağır pontonda yürümekte oldukça zorlandım. Rüzgarın beni itmesi bir yandan, altımdaki pontonun sallanması bir yandan zar zor tekneye ulaştım. Pasarella olarak kullandığım ahşap kalastan tekneye geçmek de zorladı. Neyse kendimi Glaros'un havuzluğuna attım. Limandaki rüzgarın 24 knot olduğunu gördüm. Sağanaklarda 30'u geçiyordu muhtemelen.


Güvenlik elemanımız bizi koruyordu

Kış akşamlarında yaz için rota planları yapmak işin çok zevkli bir yanı


İnternette Sadun Boro'nun ilk baskı Pupa Yelken kitabını buldum. Glaros'ta okumak çok anlamlıydı.

Böyle çetin kış şartları bitmeye yüz tutunca, bir an önce kısa da olsa seyir yapmak için içim içimi yiyordu. En sonunda geçtiğimiz cumartesi uygun havayı yakaladık ve özlemimizi giderdik. Bir kaç saat için bile olsa Bodrum açıklarında yelken yapmak o kadar iyi geldi ki. Her zaman müzik dinleyerek seyir yaparız. Rüzgarın ve dalganın sesini öylesine özlemişiz ki müzik açmadık, denizi dinledik.

Sezonun ilk seyrinin hazzı ile dümen tutarken


Gülüşan da bu kış amatör denizci belgesi aldı. Yaza çift kaptanız.

Önümüzdeki zamanlar artık havanın bize izin vereceği zamanlar olacak. Ben de hazırlıklarımı tamamlamak için çalışmalara başlıyorum. Kıştan kalan bazı ufak tefek tamir işlerini bitirmek gerekiyor. Elimden gelenleri ben yapacağım, elimden gelmeyenler için destek alacağım. Her fırsatta denize açılmak, hafta sonlarını Bodrum koylarında, bazen de Gökova'da geçirmek için gün sayıyorum.





Bu hafta sonundaki kısa seyir ile beraber sezonu açtık sayıyorum. Tüm yelken seven dostlarıma iyi bir sezon diliyorum. Mavilikler bizle birlikte olsun. Hani o çok bildiğimiz deyiş ile sezonun ilk yazısını bitiriyorum; Pruvamız neta, rüzgarımız kolayına olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar